martes, 28 de mayo de 2013

2n ESO. TALLER DE DISSENY. MANDALAS

Una altra opció per a treballar els mòbils plantejats en el post anterior, és fer-ho amb "mandalas", en qualsevol cas semprre es poden fer sense necessitat de fer un mòbil amb ells. tot seguit vos deixe un enllaç on podeu vore i entendre el que és un "mandala" i imatges vos poden ajudar. Per a treballar els "mandalas" cal recordar la construcció de poligons i poligons estrellats que a més ens vindrà molt bé per a preparar la plàstica de 3r d'ESO.

MANDALAS























lunes, 27 de mayo de 2013

2n ESO. TALLER DE DISSENY. MÒBILS

Anem a dissenyar i construir mòbils per a penjar o no.. A més de pensar en les formes, tenim que pensar en aspectes com ara el color i els materials a utilitzar. També si les formes són geomètriques o naturals, planes o amb volum... I com no, també tindrem que pensar en la compensació dels pesos per  a que el mòbil estiga equilibrat...
CALDER  vos pot servir d'inspiració...
També vos deixe altres imatges que vos poden inspirar...




                                    

















miércoles, 22 de mayo de 2013

4t ESO. EPV. VILA-REAL AHIR, AVUI, DEMÀ

  Les característiques estètiques de les ciutats es configuren a través del temps segons la seua pròpia historia i cultura. D'aquesta manera es van sedimentant molts aspectes interessants que, juntament amb els aspectes atmosfèrics i lluminosos, atrauen l'atenció dels artistes que els representen plàsticament.

Una representació urbanistica és precisament el que anem a fer en aquest treball, una representació d'una part de la nostra ciutat. Prèviament reflexionarem sobre la influencia del pas del temps en les ciutats (canvis i influències històriques i culturals), la seva configuració i estètica( urbanisme), els seus elements compositius i visuals (punts de vista, esquemes, formats) i sobre la propia representació de l'espai (perspectives, procediments, recursos).

A partir d'una foto antiga (AHIR) de Vila-real (tenim que buscar en el "baúl de los recuerdos" dels nostres avis), tractarem de situar-mos des del punt de vista més paregut possible al de la foto que tenim i fer una foto del mateix rincó de la ciutat per a veure a quins canvis ha estat somés (AVUI). A partir d'aquestes dues imatges el que farem serà una interpretació imaginaria de com podria ser aquest mateix rincó en un futur llunyà...

Tot seguit uns treballs d'altres anys, de no massa qualitat ja que estan fets per alumnes de cursos inferirors, per a exemplificar el treball que farem.
 


           

                                                                   

                                                                  
















lunes, 20 de mayo de 2013

1r BATXILLERAT. DIBUIX TÈCNIC. ACOTACIÓ

Per tal de conèixer les dimensions d'un objecte s'utilitzen les acotacions, que permeten indicar les mides exactes de qualsevol element per poder construir-lo o representar-lo correctament.
Les acotacions estan formades per les parts següents:
Línia de cota: indica la direcció i longitud de l'acotació. Conté una fletxa als extrems. El text s'escriu al llarg d'aquesta línia. En cotes angulars la línia és un arc.
Fletxa de cota: símbols als extrems de la línia de cota. Les fletxes han de ser allargades i estretes.
Línia auxiliar de cota: línia que s'estén des de l'objecte acotat fins a la línia de cota. Les línies auxiliars no arriben a tocar l'objecte i sobrepassen lleugerament les línies de cota.
Cota: identifica la mesura real de l'objecte, encara que aquest estigui dibuixat a escala. 

  
 


NORMES

  • Les cotes han d'estar separades del dibuix com a mínim 8mm, i entre elles la separació mínima és de 5mm.
  • Quan hi ha més d'una acotació en un mateix costat de la figura, les acotacions es poden posar de dues maneres: alineades o en paral·lel.
  • Sempre que sigui possible les acotacions es posaran a l'exterior de la figura.
  • Les línies de cota no es poden creuar amb cap altra línia.
  • Les línies auxiliars de cota sí que es poden tallar entre elles quan sigui necessari.
  • Totes les cotes han d'estar en la mateixa unitat, normalment mm (si és així, no cal posar la unitat).
  • Les cotes (xifres) es dibuixen sempre sobre la línia de cota i centrades i s'han de poder llegir amb el full en posició normal o girant-lo cap a la dreta.
  • Les acotacions que indiquen la posició d'una circumferència han de fer referència sempre al centre de la circumferència.
  • Per indicar la mida d'una circumferència s'acota el diàmetre, sense posar-hi cap símbol, només el valor.
  • Les línies de cota de circumferències es dibuixen sempre inclinades.
  • Els arcs més petits de 180º s'acoten indicant-ne el radi.
  • Per acotar un angle es dibuixa la línia de cota en forma d'arc.
  • No han de faltar cotes ni han d'estar repetides.

ENLLAÇOS D'INTERÉS ACOTACIÓ

BLOG ACOTACIÓ 

BLOG TECNOLOGIA

SLIDE BOOM 

EDUCACIÓNPLASTICA.NET